S izložbe "Strukture komunikacije"


 SVAKAKO POGLEDAJTE VIDEO:
http://player.vimeo.com/video/42677691




U petak 13. travnja 2012. u 20h bilo je otvorenje moje samostalne izložbe pod nazivom "Strukture komunikacije". Dok je u ponedjeljak 16. travnja 2012. bio razgovor s autoricom (samnom) i svi zainteresirani su prisustvovali i dobili odgovore na svoja pitanja. Iznimno sam zadovoljna odazivom ljudi i s samog otvorenja i s razgovora za vrijeme izložbe. Mislim da nas je sve "popup-izirala" jedna "pozitivna vibra" i dala poticaj za češćim organiziranjem ovakvih događanja u našem gradu.

Zahvaljujem svima na pomoći oko organizacije, najviše našem "pop up " timu! Također zahvaljujem Osijeku što nam je omogućio prostor i odazivu medija koji su to sve popratili. Linkove možete vidjeti ovdje (kao i reportažu o izložbi na HRT-u u "Vijestima iz kulture":  
http://popupos.blogspot.com/

http://www.culturenet.hr/default.aspx?id=44628

http://kulturpunkt.hr/content/strukture-komunikacije

 http://www.osijek031.com/galerija/thumbnails.php?album=843

Uz suradnju s našim studentima Kulturologije, obavili smo intervju koji možete pročitati između fotografija s izložbe.

 I za kraj... glazba koja je kolala prostorom: http://www.youtube.com/watch?v=BhqQFs7huwU 






















Zašto je naziv izložbe „Strukture komunikacije”?
„Strukture komunikacije” je ujedno i naziv moga diplomskog rada na kojem sam diplomirala u listopadu prošle godine. Sam naziv je proizašao iz perioda istraživanja o tome kako konkretno nazvati rad i kako rezimirati ono što zapravo želim reći radom. Istraživala sam vrste komunikacije, ponajviše one virtualne i to sam vizualizirala u svoj rad i grafičkim tehnikama kojima se bavim. Na koncu je najprikladniji naziv za to bio „Strukture komunikacije” pa je izložba dobila takav naziv, jer se upravo o tome i radi. Komunikacijom na mnoštvo načina.




Što te inspiriralo na ovakav umjetnički pothvat?
Inspirirala su me pitanja vezana uz „nevidljivi svijet”, mikrosvijet, intuiciju, imaginaciju, alternativnu fiziku, virtualne komunikacije, prostor i komunikacije u tom prostoru u kojemu mi obitavamo. Mislim da je to proizašlo i iz osobnog dijela života i „veze na daljinu”, komunikacijom preko interneta, telekomunikacija. Razmišljanjima o tome kako bi ovaj svijet izgledao ako bi valovi i energije, unutarnje komunikacije prikazali vizualno, materijalno. S druge strane, komunikacije sam pokušala povezati kroz inspiraciju iz priče „Regoč”, Ivane Brlić- Mažuranić. Zanimali su me ti odnosi ljudi s velikim soft skulpturama, oblikovanih poput lutaka i ta međusobna komunikacija taktilnim medijem.



Koje si tehnike upotrebljavala pri izradi svojih radova?
Iako sam završila u smjeru nastavnice likovne kulture, moje usmjerenje je grafika i bavim se umjetnošću. Najčešće radove izrađujem u grafičkim tehnikama, iako ih i kombiniram s drugim medijima. Posljednjih par godina me zanimaju soft skulpture pa sam ih uspjela povezati s grafikom. Naime radi se o grafičkim tehnikama dubokog tiska, tj. bakropisa i suhe igle. Grafika je medij multiplikacije, u kojem postoji matrica na koju se određenim tehničkim postupcima stvara crtež i otiskivanjem na prešu stvara otisak. Recimo da je potreban dugotrajan proces izrade i same matrice i samoga otiska, jer nakon nacrtane zamisli najčešće nismo zadovoljni dobivenim rezultatom, pa se rade probni otisci i radu je potrebno puno vremena da se zgotovi. Za grafičku instalaciju “Strukture komunikacije” koja se sastoji od 14 različitih matrica, bio mi je potreban rad od čak i više od godinu dana. Na tkaninu sam otiskivala jer se kroz moje istraživanje, još na fakultetu, pokazala kao idealan medij za tehnike dubokog tiska i soft skulpture. Soft skulpture su napunjene ostacima stiropora, plastičnih vrećica i ostalih ne biorazgradivih materijala. Na neki način ti radovi se mogu nazvati i recikliranim radovima jer sam namjerno punila soft skulpture materijalima koje je netko odbacio, te ako bi ti materijali završili u prirodi, ostali bi tamo vječno, što je za moj pojam katastrofalno.




Je li ti ovo prva izložba i koliko dugo si se pripremala za nju?
Zapravo i nije, svoju prvu izložbu sam napravila u jednom stanu u "Mamutici" na 11. katu  u Zagrebu, i bila je mnogo veća nego ova izložba koju sada imam. Svakako će mi ostati u lijepom sjećanju. Nisam do sada imala samostalnu izložbu ni u kakvoj galeriji, ali radim na tome. Za moju izložbu preko POPUP projekta sam se pripremala desetak dana, naravno uz pomoć svih kolega (a njih je mnogo) koji su bili ključni u organizaciji.



Koliki značaj ima ova izložba za tvoj privatni život, a što misliš koliki ima značaj za Grad?
Veliko značenje. Bitno mi je predstaviti svoj rad publici, pokušati otvoriti razmišljanje na određena pitanja vezana uz tematiku koju radim. Proširiti samo saznanje o tehnikama u kojima radim. Reći da postojim, da postoji projekt koji nešto pokušava napraviti za ovaj grad. Mislim da je bitno otvoriti sociološki kontekst postojećeg duha vremena. Svakako mislim da će građanima biti drago vidjeti da se njihov grad oživljava, budi, da se događa nešto novo i drukčije. Mislim da je to vrlo značajno, promovirati kulturu na ovakav način kao što POPUP projekt radi.

Pozz,

Valentina :)


Primjedbe

Popularni postovi